Коучинг система в организацията - дизайн и изпълнение
Какво представлява? Вътрешната коучинг система представлява структура, която подкрепя усвояването, развиването и засилването на коучинг уменията на мениджърите, с цел повишаване ефективността на работата и създаване на среда за развитие на коучинг култура в организацията.
Какви са ползите?
Развитието на вътрешна коучинг система води до повишаване мотивацията и ангажираността на мениджърите и служителите, стимулира проактивността на всички нива и в крайна сметка води до подобряване представянето и резултатите на организацията.
Какви са етапите на въвеждане и компоненти?
1. Цели - определят се основните цели на системата на нива организация, екип, индивид. Обикновено целите за въвеждане на коучинг системи попадат в две основни категории: - ориентирани към растеж - на различни показатели, важни за организаицията (печалба, пазарен дял, индекс на удовлетворение на клиентите и др.) - ориентирани към промяна - на организационната култура, поведение и нагласи на служителите и др.
2. Роли и взаимовръзки - определят се ключовите роли на участниците в системата, така че да се гарантира успешното й реализиране. Създава се матрица за установяване на пресечните точки и зависимости между съответните роли.
3. Процеси - изработва се процесна карта на системата с всички участници и взаимовръзки.
4. Дейности - определят се дейностите, посредством които ще се реализира системата, както и степента и начините за използване на вътрешен и външен ресурс за коучинг, менторство и супервизия.
5. Оценяване - определя се подходът за оценка на ефективността на системата и непрекъснато подобряване.