Един от честите източници на проблеми в екипите е разминаването в очакванията. От мениджърите към хората в екипа. И обратното. За подравняване на очакванията се използват цели. Типичната грешка, която се появява тук е мениджърите да поставят високи цели за представяне, докато хората са все още в учебен режим. С други думи, за да достигнат до целите за представяне, първо трябва да минат през достигане на определени учебни цели.
Но това не се получава толкова гладко. Когато имате нови хора в екипа, или ротирате опитни на нови роли, инстинктивно сравнявате тяхното представяне с представянето на най-добрите. И там се появява разминаването в очакванията. Това разминаване води до фрустрация. До стрес. И в крайна сметка вероятно и до напускане на хора, които са попаднали на мениджър с хамстерско дишане и импулсивни изблици. Решението е да направите отчетливо разграничение за двата типа цели: - цели за представяне – поставят се за всички дейности, за които хората знаят алгоритъма и вече имат опит с тях; - цели за учене/въведение – поставят се в стил “направи най-доброто, което можеш до еди кога си”. След това има ревю, обратна връзка и нов цикъл на “направи най-доброто до…”. Важно е тук да се отчете, че човекът с учебните цели не е на постоянен изпит. Но може да се чувства така, ако обратната ви връзка и въпроси са изпитващи, вместо подкрепящи и вдъхновяващи. Вдъхновяващи не означава позитивни. Вдъхновяващи означава откровени, вдъхващи надежда и създаващи усещане за заедност и приключение в работата. Ако е ясно какви цели са най-подходящи за хората в екипа, резултатите не закъсняват. Но както стартирах в началото, ако няма яснота за целите ще има разминаване в очакванията. И проблеми. Тези проблеми възникват и съществуват единствено и само със съдействието на мениджърите. И с поставянето на неподходящи цели.
---
Книга "Студен душ за мениджъри" - http://www.equinox-partners.bg/cold-shower-for-managers-book.html Аудио изданието на "Студен душ за мениджъри" - http://bit.ly/32V9xOv Хаштаг на книгата в LinkedIn и другите социални мрежи:#книгастудендушзамениджъри Еднодневно обучение за мениджъри "Мотивация и ефективна комуникация" -http://www.equinox-partners.bg/effective-communication-and-motivation-for-managers.html 3-месечни лидерски програми (само затворени по поръчка на една компания) -http://www.equinox-partners.bg/management-development-program.html
0 Comments
Leave a Reply. |
Архиви
December 2019
|