Equinox Partners
  • HOME
  • TEAM
    • IN THE MEDIA
  • SERVICES
    • COACHING >
      • INDIVIDUAL COACHING
      • TEAM COACHING
      • COACHING CULTURE
    • Training for Managers
    • Inspiration Keynotes for Managers
    • INTUNITY COACHES®
    • Management Development Program
  • BLOG & PODCAST
  • Books
    • Cold Shower For Managers Book
    • The Way Of The Heart
  • CONTACTS

Знаещи или постигащи мениджъри

20/12/2017

 
Като мениджъри, лесно може да се заблудите, че знанието на хората от екипа ви за решаване на даден техен проблем винаги ще води до автоматично използване на това знание, промяна и решаване на проблема.  
 
Ако беше така:  
 
- хората, които искат и знаят как да делегират, винаги щяха да делегират;
 
- хората, които искат и знаят как да управляват добре времето и приоритетите си, винаги щяха да ги управляват;
 
- хората, които искат и знаят как да дават директна обратна връзка, винаги щяха да я дават.
 
Знанието за всичко това го има и е почти навсякъде. Прилагането на знанието обаче често липсва.
 
Хората плуват в знания и се давят от неизползването им.
 
Защо е така?
 
Една от причина е неотчетливото различаване на последиците от първи и втори порядък при неизползването на знанията.
 
Последиците обикновено са противоположни и затова объркват мениджърите. Последиците от първи порядък често са положителни и водят до бързи победи, а последиците от втори порядък първоначално имат негативен ефект, но с времето стават положителни.
 
Например: Определен мениджър знае и иска да делегира, но на практика не го прави.
 
Последици от първи порядък при неделегиране:
  • Спестява време;
  • Високо качество на изпълнената задача, когато я направи сам;
  • Не се налага да проверява;
  • Сигурност и спокойствие за изпълнението;
 
Последици от втори порядък при неделегиране:
  • Спестяването на време – краткосрочното спестяване на време за 1 ден се превръща в неефективност за 1 година, тъй като продължава да върши задача, която не се делегира;
  • Високо качества на изпълнената задача, когато я направи сам се превръща в това, че никой друг не може така добре да изпълни задачата в дългосрочен план;
  • Не се налага да проверява - в дългосрочен план се превръща в намаляване на комуникацията;
  • Сигурност и спокойствие за изпълнението - в дългосрочен план се превръща в създаване на зависимост и потенциална точка за провал, при отъствие на този човек
 
Друг пример за последиците от първи и втори порядък е грижата за тялото и спортуването. Когато не се спортува редовно - това краткосрочно дава време, но дългосрочно намалява здравето.
 
Същото е с цигарите, храненето, провеждането на трудни разговори...и почти всичко за което се сетите, че отлагате и за което на интелектуално ниво имате желанието и знанието какво да правите, но на практика не го правите.  
 
Вододела между знаещите и постигащите е в ръцете на прилагащите.
 


Comments are closed.

    RSS Feed

    Архиви

    December 2019
    November 2019
    October 2019
    September 2019
    August 2019
    July 2019
    June 2019
    May 2019
    April 2019
    March 2019
    February 2019
    January 2019
    December 2018
    September 2018
    August 2018
    July 2018
    April 2018
    March 2018
    February 2018
    December 2017
    November 2017
    October 2017
    September 2017
    July 2017
    May 2017
    March 2017
    February 2017
    October 2015
    September 2015
    February 2015
    January 2015
    September 2014
    April 2014
    March 2014
    October 2013
    June 2013
    May 2013
    April 2013
    March 2013
    February 2013
    January 2013
    December 2012
    November 2012

    RSS Feed

__________________________________________
Copyright © 2011-2019, Equinox Partners Ltd. All rights reserved.

Политика за поверителност

  • HOME
  • TEAM
    • IN THE MEDIA
  • SERVICES
    • COACHING >
      • INDIVIDUAL COACHING
      • TEAM COACHING
      • COACHING CULTURE
    • Training for Managers
    • Inspiration Keynotes for Managers
    • INTUNITY COACHES®
    • Management Development Program
  • BLOG & PODCAST
  • Books
    • Cold Shower For Managers Book
    • The Way Of The Heart
  • CONTACTS