Темата: "Никой не е толкова добър, че да управлява някой друг без съгласието му.“ – А.Линкълн
YouTube: https://goo.gl/juqrHh Facebook: https://goo.gl/MwmcQh Instagram: https://goo.gl/wdVw8G
Епизод 007 на “Сутрешно предаване за мениджъри”
Темата: "Лидерите не се раждат, а се създават. И това става чрез усилена работа. Това е цената на всяка постигната цел.“ – Винс Ломбарди YouTube: https://goo.gl/juqrHh Facebook: https://goo.gl/MwmcQh Instagram: https://goo.gl/wdVw8G Управление на времето. Топли и студени точки. 4-те квадранта за увеличаване и създаване на топли точки....и квадрантите за намаляване и елиминиране на студените точки. Липса на слушане. От мениджърите към хората. И от хората към мениджърите. Но отговорността е при мениджърите. На 100%. Не 50/50. Изцяло 100%. Животът не е справедлив. Особено живота на мениджърите. Свиквайте Слушането не означава автоматично съгласяване. То е просто посрещане на човека там където е. В неговия свят. Като мениджър, е много по-важно да можете да слушате, отколкото да говорите. Но цялото ви внимание е основно върху говоренето. Върху това: • Как да обясните; • Как да убедите; • Как да аргументирате; • Как да презентирате; • Как да мотивирате; • Как да вдъхновите; Но хората не се мотивират и вдъхновяват от обяснения и аргументи. Хората се мотивират от това да бъдат чути. Говоренето и убеждаването създава лагери. Ние и те. Слушането свързва. Създава НЕ лагери. А усещане за общ лагерен огън. Като мениджър, вижте какво трябва да промените В СЕБЕ СИ, за да създадете лагерен огън за екипите си, вместо лагери. Не се опитвайте да променяте хората. Променяйте себе си. И отново. Като мениджър, вижте какво трябва да промените В СЕБЕ СИ, за да създадете лагерен огън за екипите си, вместо лагери. Променете това. #EquinoxPartners #IntunityCoaches Мечтата на всеки мениджър?
- Екип, който работи със страст; - Емоционална обвързаност към резултатите; - Отдаденост. Към работата. Колегите. Клиентите; - Свързаност. С призванието. Хората. Целите; Ценности. Които не се променят. И амбиции....които се променят. Всеки ден. Месец. Година. Амбиции. За себе си. Екипа. Света. Стартирахме деня с ценностите: - Хуманност; - Откритост; - Ентусиазъм; - Близост; ...и припомнянето, че за да има устойчивост на бизнеса, ценностите трябва да са постоянни. А амбициите. Променливи. Не обратното. #EquinoxPartners
Как да разпределите ефективно задачитe между екипите?
С въпроси. Като мениджър, въпросите са ви най-добрият приятел. С повече качествени въпроси. Ставате по-добър мениджър. Въпросите провокират за размисъл. Придърпват към изследване. Създават ангажираност. Инструкциите и нарежданията правят точно обратното. Затварят. Ограничават. Създават съпротивление. Докато работите с въпроси, се свързвате с енергията на хората за търсене на решения. За изследване. И ангажираност. Докато работите с инструкции и нареждания, се свързвате с енергията на съпротивление. Затваряне. Ограничаване. Въпреки, че истински добрите въпроси са спонтанни, ето няколко, които може да ползвате като рамка с екипите си. Когато сте в патова ситуация с разпределението на нови задачи: 1. Какво за нас означава ефективно разпределение на задачите? 2. На скалата от 1 до 10, колко е ефективно настоящото разпределение? 3. На колко искаме да бъдем по тази скала? 4. Какво стои между желаното и настоящото място? 5. Кои са първи стъпки за придвижване по скалата? В тренинг залите, винаги се опитвам да опростя сложни патови ситуации с прости рамки. И прости въпроси. И практиката показва…..че простите въпроси са сложна работа☺ #EquinoxPartners #IntunityCoaches
В книгата си “Предвидимо ирационални”, Дан Ариели разказва за един интересен метод, който е като бабешко лекарство срещу импулсивно поведение.
Слагате си кредитната карта в чаша с вода. А чашата - във фризера. Когато импулсивно решите да купите нещо, трябва да изчакате леда да се разтопи. Докато леда се разтопи, желанието ви за покупка, вероятно също се е разтопило. Дори изпарило. Но в работата си, не страдате от импулсивни покупки. Вероятно, страдате от други импулсивни поведения. Например: 1) Импулсивен имейл, който не е трябвало да изпращате. Но сте изпратили. И сте останали с прехапани устни. 2) Импулсивно прекратяване на среща, която е трябвало да довършите до край. Но не сте. И безпомощността ви се е превърнала в агресия. 3) Импулсивна оферта, която е трябвало да премислите. Но не сте. И сте с проект, който ви генерира загуби. А какво ще се промени в работата ви, ако мислено изчаквате да се разтопи чашата с лед? А в живота?
Не става въпрос за оплаквания на колеги и клиенти.
Става въпрос за вашите. Вашите собствени оплаквания. Оплакванията ви, че: • Времето не стига; • Всеки чака; • Някой не си върши работата; • Някой ви е излъгал; • Някой не е отговорен; • Някой не се държи зряло; Списъкът е безкраен. Това е списъка на обвиненията, оценките и фрустрацията. Създавате си море от оплаквания. И като една риба, която плува в морето и не го забелязва, така и вие плувате в оплакванията си. Без да ги забелязвате. Те са ви станали естествената среда. Въпросът е: В море от какво ще плувате най-добре? Морето сами си го създавате. В море от оплаквания? От фрустрация? От обвинения? ….или… В море от откровени разговори? От емпатия? От приемане? От благодарност? От фокусирани действия? --- В какво море ще плувате най-добре? |
Архиви
February 2019
|