Какво води до възникване на страх от конфликти в екипите? | Подкаст епизод 604
Причина номер едно за възникване на страх от конфликти в екипите е личната неувереност на хората (36%) според приключилата анкета в LinkedIn с 91 гласували. Втората причина е липсата на взаимно доверие, с почти същия резултат от анкетата (35%). Наличието на страх от конфликти води до липса на откровени дискусии и евентуално до скриване на грешки в работата. В повечето случаи скритите грешки се откриват на по-късен етап. Колкото по-късно е откриването на грешките, толкова е по-скъпо отстраняването им. Представете си изтеглянето на стотици хиляди нови автомобили от търговската мрежа, заради късно открит производствен дефект. Разликата в разходите за отстраняването на грешката още в самото производство и по-късно в търговската мрежа вероятно е десетки милиони. Сега да се върнем към самият страх от конфликти и какво може да направят мениджърите, за да го елиминират. Първо, да стартирам от там, че страхът няма да изчезне, ако мениджърите кажат на екипите си: "Не се страхувайте". Страхът е естествена защитна реакция на хората, която им помага да се адаптират към околната среда. Нещо повече - той помага на хората да филтрират противоречивите сигнали от мениджърите си тогава, когато те казват едно и правят друго. Например, мениджърите казват, че безопасността е приоритет номер едно, но в производството има хроничен недостиг на хора, което води до излагане на повече рискове, което води до повече брак. В тези случаи мениджърите указват натиск върху хората си да намалят брака при високи обороти на работа, но не указват натиск върху това хората да увеличат безопасността си и да работят по-бавно. С други думи, има разлика между това, което се казва и това което реално се прави. На думи безопасността е приоритет номер едно, но действията показват, че ефикасността е по-важна от безопасността. Понякога опасно по-важна. Както подсказват резултатите от анкетата, страхът от конфликти се дължи най-вече на личната неувереност на хората. Тя възниква у самите хора и самите хора следва да я преодолеят. Тук ролята на мениджърите се заключава в това да познават хората си и да ги подкрепят те да преодолеят страховете си. Първите 3 стъпки в тази посока са следните: 1) Подравняване на способностите на хората със сложността на настоящите им задачи. Тук посоките са две: да се намали сложността на задачите или да се увеличат уменията на хората. 2) Разбиване на комплексните задачи на по-малки стъпки и отчитане на резултатите от всяка стъпка с даване на подкрепяща обратна връзка. 3) Постепенно увеличаване сложността на задачите. Увереността на хората се трупа най-вече с опита. Но и с динамично балансиране на отношението на мениджърите към тях. Без влизане в режим юркинг и дундуркинг. --- Обучение за мениджъри в Zoom - http://www.equinox-partners.bg/effective-communication-and-motivation-for-managers-161860.html -- Обучение за мениджъри в Пловдив - http://www.equinox-partners.bg/effective-communication-and-motivation-for-managers-576627.html --- 3-месечна програма за развитие на ключови мениджърски умения (по заявка на една компания с мениджъри в групи до 12 души) - http://www.equinox-partners.bg/management-development-program.html
0 Comments
Leave a Reply. |
Архиви
January 2021
|