След като хората в един екип достигнат сравнително високо ниво на екипна ефективност и могат да се разбират помежду си едва ли не само с поглед, се появява нов проблем. Този проблем е свързан с успиването, движението по инерция и пренебрегването на външните изисквания за промяна.
Почти веднага след като достигнат до определено високо ниво на компетентност в дадена област, отделните хора или цели екипи започват друга битка. Това е битката със собственото самодоволство. Тази битка е почти неизбежно да бъде спечелена от хората, които я забележат. Но ако тя остане незабелязана като сляпо петно, самодоволството ще се раздува всеки ден като балон с хелий, докато не се спука в изненаданите погледи на хората, В тези случаи тяхната компетентност от миналото се е превърнала в архаична непотребност в настоящето. Конкретен пример в това отношение са банките, в които гласът на клиента все по-малко се чува за сметка на гласа на вътрешнополитическите дебати и безкрайни срещи. Тези банки си мислят, че с вчерашните голове все още могат да спечелят днешните мачове. Банките са конкретен пример, където отливът на клиенти от тях към финтех компаниите става все по-видим, но реално самодоволството е вирус, които заразява всякакви компании и екипи. Независимо от секторите. И все пак по-уязвими са към вируса на самодоволството са ИТ и фарма компаниите. Ваксината срещу вируса на самодоволството е ежедневното стартиране на деня с нагласата, че това е ден първи, а не просто един пореден ден.
0 Comments
Leave a Reply. |
Архиви
January 2021
|