"От всички добродетели, на които можем да се научим, никоя черта не е по-полезна, по-съществена за оцеляването и по-вероятно да подобри качеството на живот от способността да превърнем затруднението в приятно предизвикателство.“ - Михай Чиксентмихай Независимо дали са в пряк контакт с хората в екипите си, или не, сигналите, които мениджърите изпращат с действията и бездействията си, непрекъснато достигат до антените на хората. И тези антени са непрекъснато включени. Например, ако мениджърите декларират, че искат да им се дава всякаква обратна връзка, но реално реагират добре само на позитивната, а игнорират негативната – антените на хората улавят сигнала, че негативната обратна връзка към мениджърите не е истински желана. И не е трамплин за кариерно развитие.
И друг пример - ако в екипа има хора, които постигат добри финансови резултати, но имат токсични поведения, които се игнорират от мениджърите – антените на хората ще уловят сигнала, че тук се толерират резултатите. А не начините, по които те се постигат. И също, че когато тези начини са на ръба на правилата, мениджърите ще си затворят очите. Тогава, когато нещо се прави на ръба на правилата, реално то се прави извън правилата. Антените на хората са непрекъснато включени. Така че, за да не се загубят между шума и сигнала, най-доброто, което може да направят мениджърите, е да избегнат създаването на излишен шум в екипите си. С други думи – да няма разлика между това, което се казва, и това, което се прави. Тогава няма шум, интерпретации и обвинения към радиоприемниците. И честотата на предаване и приемане се изравнява. За да се изчисти шума при радиоприемниците, първо следва да се премахне от радиопредавателите. ВЪПРОС: Къде има разминаване между това, което казвате, и това, което правите? (тук може да получите отговори и от хората в екипите си) Книга "Паркирай егото" - http://www.equinox-partners.bg/park-your-ego.html Книга "Студен душ за мениджъри" - http://www.equinox-partners.bg/cold-shower-for-managers-book.html Книга "Пътят на сърцето в бизнеса - от същността" - http://www.equinox-partners.bg/the-way-of-the-heart.html --- 3-месечни програми за мениджъри (само вътрешни за една компания с групи до 12 мениджъра) - http://www.equinox-partners.bg/management-development-program.html
0 Comments
“Растенията са по-смели от почти всички човешки същества - портокаловото дърво по-скоро ще умре, отколкото да роди лимони. В същото време обикновеният човек би предпочел да бъде някой, който не е, вместо да умре." - Мококома Мохоноана Неизбежно е при увеличаване на хората в екипите да има нужда от създаване на правила. Не просто за това какво се прави, но и как се прави. Например, не просто да се провеждат срещи, но те да са с предварително зададена ясна цел, да няма телефони и компютри по масите, да се говори само по същество и да се завършва с филтъра “кой ще направи какво до кога”. Да няма телефони в срещите е хубаво правило, защото ще направи хората по-присъствени и по-ефективни, но ако това правило се следва сляпо, то ще създаде и много неудобства. Така например, в случаите, когато хората очакват спешно обаждане от клиент по време, което съвпада с времето на екипната среща, вниманието на хората пак няма да е в самата среща, защото те ще се притесняват, че няма да могат да си проведат разговора, когато клиентът е наличен. Така, следвайки правилото да е без телефон в среща, човек може да създаде повече затруднения за себе си и за клиента си, ако не си вдигне телефона в точния момент. Сляпото следване на правила е по-опасно от липсата на правила. Ако се замислите – защо въобще се създават правила? Естествено, за да се постигат определени цели по определени начини. Ако целта е да се говори с клиента тогава, когато той има възможност, защо правилото "да не се ползват телефони по време на среща“ изведнъж става много по-важно от постигането на крайната цел с клиента? Превръщайки се в пленници на правилата, се стига до ситуацията, в която, както се изрази един участник в тренинг залата: “хората си слагат по една дебела ламарина на задника и гледат шефа им да не ги обвини, че са нарушили някакво вътрешно правило". И това се прави, вместо да се използва здрав разум и да се направи това, което е най-добре към конкретния момент за конкретните обстоятелства. Никога няма да можете да създадете правила за всички възможни работни сценарии, при които хората ви трябва да вземат определено решение. Нещо повече: Колкото повече правила създавате, толкова повече намалява тяхното спазване. В един момент, ако забележите, че хората са се превърнали в пленници на правилата и въпреки това целите не се постигат - трябва да си отговорите на следния въпрос: “Имаме нужда от повече правила или от повече здрав разум?” Ясно е, че това е риторичен въпрос. Жалко е, че е необходим. ВЪПРОС: Кои правила в компанията ви има нужда да замените с прости принципи и здрав разум? Книга "Паркирай егото" - http://www.equinox-partners.bg/park-your-ego.html Книга "Студен душ за мениджъри" - http://www.equinox-partners.bg/cold-shower-for-managers-book.html Книга "Пътят на сърцето в бизнеса - от същността" - http://www.equinox-partners.bg/the-way-of-the-heart.html --- 3-месечни програми за мениджъри (само вътрешни за една компания с групи до 12 мениджъра) - http://www.equinox-partners.bg/management-development-program.html |
Архиви
January 2021
|