Equinox Partners
  • HOME
  • TEAM
  • Powerful Presentations
  • SERVICES
    • Обучение за мениджъри - Пловдив
    • COACHING >
      • INDIVIDUAL COACHING
      • TEAM COACHING
      • COACHING CULTURE
    • Training for Managers - Zoom
    • Leadership 360
    • Inspiration Keynotes for Managers
    • Management Development Program
  • BLOG & PODCAST
  • Books
    • Cold Shower For Managers Book
    • Park Your Ego
    • Barriers to Change
    • The Way Of The Heart
  • CONTACTS

Трудност при работа с колеги от други отдели, които не си вършат съвестно работата

6/5/2021

0 Comments

 
Picture
Понякога желанието да си свършим работата добре ни заслепява в комуникацията с хора от други отдели в компанията. Резултатът от това заслепяване е, че виждаме всяко вътрешно забавяне като излишна бюрократична пречка, за която ни е виновен някой друг. Появяват се обвинения към другите, че не си вършат съвестно работата, защото не ни съдействат своевременно. Изискваме от вътрешните си колеги в компанията подобно клиентско обслужване, каквото самите ние осигуряваме на клиентите си. Това е тънък лед. Ако всяко клиентско изискване се материализира от страна  на компанията доставчик, това може да постави компанията в позиция, в която задоволява изцяло нуждите на клиентите си, но работи на загуба. Не се изисква особен интелект да се работи на загуба.

Вътрешните забавяния и бюрократични пречки може да действат като филтър за целесъобразността на външните изисквания от клиентите. Така постепенно се постига някакъв естествен баланс между нуждите на клиентите и възможностите и желанието на доставчиците да им откликнат.

Така вътрешните забавяния в бек офисите естествено ще се "радват" на обвиненията на колегите си от фронт офисите, че не им съдействат и, че не си вършат съвестно работата.

Всяко обвинение към другите е добър повод за вглеждане към себе си. Не за обвинения към себе си. Просто вглеждане, чрез няколко въпроса, подобни на тези, които използва Байрън Кейти в своята практика.

Ето първият въпрос: "Истина ли е, че хората в другите отдели не си вършат съвестно работата?" Да речем, че отговорът е "да" - другите действат мудно, разтягат времето, заб(р)авят отговорите си и т.н.

Вторият  въпрос изисква малко по-медитативен отговор – такъв, който идва едва след паркиране на егото: "На 100% ли съм сигурен, че другите не си вършат съвестно работата?" Тук категоричното "да" от първия въпрос може да се трансформира в "не". С други думи – не съм на 100% сигурен, че другите не си вършат работата съвестно.

Третият въпрос: "Как реагирам, когато си мисля, че другите не си вършат съвестно работата?" Реагирам разгневено, арогантно и с раздразнение. Държа се така, като че ли всички около мен са ми длъжни с 5-звездно обслужване и сякаш за длъжни да дадат приоритет на моите нужди над техните.

Четвъртият въпрос: "Как реагирам, когато НЕ си мисля, че другите не си вършат съвестно работата?" Реагирам с търпение и уважение към чуждия опит и експертиза. Доверявам се на това, че другите ще действат с най-добри намерения и ще си свършат работата по възможно най-добрия за компанията и клиентите начин.

Тъй като другите са наше огледало, нека да се огледаме в него,
като обърнем огледално смисъла на "Другите не си вършат работата съвестно" в няколко обратни твърдения. Вижте дали някои от тези нови твърдения не ви се струват по-верни от първоначалното твърдение, че "другите не ви съдействат".

Огледално твърдение А: "Другите си вършат съвестно работата" – мога да видя примери за това. Хората от другите отдели дори и да са по-бавни от моите очаквания, поне ми дават отговори, зад които застават и се ангажират. Това е по-добрият вариант, отколкото да ми дадат бърз отговор и след това да последва "извинявай, но сбърках нещо", когато вече е твърде късно.

Огледално твърдение Б: "Аз не си върша съвестно работата" – мога да видя примери и за това. Когато другите не ми съдействат, както бих искал, започвам да се държа като вътрешен клиент с напълно несъразмерни и нереалистични изисквания към другите. Казвам, че те ми спират работата напук, но реално аз спирам собствената си работа напук. В тези случаи повече ми се иска да покажа, че искам да си свърша работата добре, отколкото да се фокусирам върху това действително да я свърша добре.

Може да проверите, дали в някои от огледалните твърдения не разпознавате собствените си мисли и действия. Ако е така – обвиненията към другите могат да се превърнат в подобрения у себе си. Но само ако погледнем на другите като на огледало, което посочва собствените ни недостатъци. Оттам и собствените ни области за развитие. 
​
Книги от Пламен Петров - "Студен душ за мениджъри", "Паркирай егото" и "Бариери пред промяната - как мениджърите ги преодоляват заедно с екипите си" - https://www.equinox-partners.bg/books.html

Полудневно обучение на Equinox Partners Ltd - "Ефективна комуникация и мотивация за мениджъри" в Zoom - - https://bit.ly/2JW2j4K
​


3-месечна програма на Equinox Partners Ltd за развитие на ключови мениджърски умения (в цялата страна по индивидуална заявка) - http://bit.ly/2Idlg3S
0 Comments

    RSS Feed

    Picture
    Picture
    Picture

    Архиви

    March 2023
    February 2023
    January 2023
    December 2022
    November 2022
    October 2022
    July 2022
    June 2022
    May 2022
    April 2022
    March 2022
    January 2022
    December 2021
    May 2021
    February 2021
    January 2021
    December 2020
    October 2020
    August 2020
    July 2020
    June 2020
    April 2020
    February 2020
    December 2019
    November 2019
    October 2019
    September 2019
    July 2019
    June 2019
    May 2019
    April 2019
    March 2019
    January 2019
    December 2018
    July 2018
    February 2018
    November 2017
    October 2017
    September 2017
    July 2017
    May 2017
    March 2017
    February 2017
    October 2015
    September 2015
    February 2015
    September 2014
    April 2014
    March 2014
    October 2013
    June 2013
    May 2013
    April 2013
    March 2013
    February 2013
    January 2013
    December 2012
    November 2012

    RSS Feed

__________________________________________
Copyright © 2011-2023, Equinox Partners Ltd. All rights reserved.

Политика за поверителност

  • HOME
  • TEAM
  • Powerful Presentations
  • SERVICES
    • Обучение за мениджъри - Пловдив
    • COACHING >
      • INDIVIDUAL COACHING
      • TEAM COACHING
      • COACHING CULTURE
    • Training for Managers - Zoom
    • Leadership 360
    • Inspiration Keynotes for Managers
    • Management Development Program
  • BLOG & PODCAST
  • Books
    • Cold Shower For Managers Book
    • Park Your Ego
    • Barriers to Change
    • The Way Of The Heart
  • CONTACTS