Понякога желанието да си свършим работата добре ни заслепява в комуникацията с хора от други отдели в компанията. Резултатът от това заслепяване е, че виждаме всяко вътрешно забавяне като излишна бюрократична пречка, за която ни е виновен някой друг. Появяват се обвинения към другите, че не си вършат съвестно работата, защото не ни съдействат своевременно. Изискваме от вътрешните си колеги в компанията подобно клиентско обслужване, каквото самите ние осигуряваме на клиентите си. Това е тънък лед. Ако всяко клиентско изискване се материализира от страна на компанията доставчик, това може да постави компанията в позиция, в която задоволява изцяло нуждите на клиентите си, но работи на загуба. Не се изисква особен интелект да се работи на загуба. Вътрешните забавяния и бюрократични пречки може да действат като филтър за целесъобразността на външните изисквания от клиентите. Така постепенно се постига някакъв естествен баланс между нуждите на клиентите и възможностите и желанието на доставчиците да им откликнат. Така вътрешните забавяния в бек офисите естествено ще се "радват" на обвиненията на колегите си от фронт офисите, че не им съдействат и, че не си вършат съвестно работата. Всяко обвинение към другите е добър повод за вглеждане към себе си. Не за обвинения към себе си. Просто вглеждане, чрез няколко въпроса, подобни на тези, които използва Байрън Кейти в своята практика. Ето първият въпрос: "Истина ли е, че хората в другите отдели не си вършат съвестно работата?" Да речем, че отговорът е "да" - другите действат мудно, разтягат времето, заб(р)авят отговорите си и т.н. Вторият въпрос изисква малко по-медитативен отговор – такъв, който идва едва след паркиране на егото: "На 100% ли съм сигурен, че другите не си вършат съвестно работата?" Тук категоричното "да" от първия въпрос може да се трансформира в "не". С други думи – не съм на 100% сигурен, че другите не си вършат работата съвестно. Третият въпрос: "Как реагирам, когато си мисля, че другите не си вършат съвестно работата?" Реагирам разгневено, арогантно и с раздразнение. Държа се така, като че ли всички около мен са ми длъжни с 5-звездно обслужване и сякаш за длъжни да дадат приоритет на моите нужди над техните. Четвъртият въпрос: "Как реагирам, когато НЕ си мисля, че другите не си вършат съвестно работата?" Реагирам с търпение и уважение към чуждия опит и експертиза. Доверявам се на това, че другите ще действат с най-добри намерения и ще си свършат работата по възможно най-добрия за компанията и клиентите начин. Тъй като другите са наше огледало, нека да се огледаме в него, като обърнем огледално смисъла на "Другите не си вършат работата съвестно" в няколко обратни твърдения. Вижте дали някои от тези нови твърдения не ви се струват по-верни от първоначалното твърдение, че "другите не ви съдействат". Огледално твърдение А: "Другите си вършат съвестно работата" – мога да видя примери за това. Хората от другите отдели дори и да са по-бавни от моите очаквания, поне ми дават отговори, зад които застават и се ангажират. Това е по-добрият вариант, отколкото да ми дадат бърз отговор и след това да последва "извинявай, но сбърках нещо", когато вече е твърде късно. Огледално твърдение Б: "Аз не си върша съвестно работата" – мога да видя примери и за това. Когато другите не ми съдействат, както бих искал, започвам да се държа като вътрешен клиент с напълно несъразмерни и нереалистични изисквания към другите. Казвам, че те ми спират работата напук, но реално аз спирам собствената си работа напук. В тези случаи повече ми се иска да покажа, че искам да си свърша работата добре, отколкото да се фокусирам върху това действително да я свърша добре. Може да проверите, дали в някои от огледалните твърдения не разпознавате собствените си мисли и действия. Ако е така – обвиненията към другите могат да се превърнат в подобрения у себе си. Но само ако погледнем на другите като на огледало, което посочва собствените ни недостатъци. Оттам и собствените ни области за развитие. Книги от Пламен Петров - "Студен душ за мениджъри", "Паркирай егото" и "Бариери пред промяната - как мениджърите ги преодоляват заедно с екипите си" - https://www.equinox-partners.bg/books.html
Полудневно обучение на Equinox Partners Ltd - "Ефективна комуникация и мотивация за мениджъри" в Zoom - - https://bit.ly/2JW2j4K 3-месечна програма на Equinox Partners Ltd за развитие на ключови мениджърски умения (в цялата страна по индивидуална заявка) - http://bit.ly/2Idlg3S
0 Comments
|
Архиви
July 2024
|