Заглавието е всъщност едно от прозренията, които се появиха в последните дни между няколкото обучения, които реализирахме през изминалата седмица в Стара Загора, София, Пловдив и Петрич. Когато поставяте цели пред екипа си и в края на деня/седмицата/месеца не са постигнати, кой е източника на фрустрацията ви? Резултатите, хората, обстоятелствата или нещо друго? Единственият източник на фрустрация ви е разликата или пропастта между това което искате да постигнете (точка Б) и това, което всъщност сте постигнали. Разликата между точка А и Б е източник на фрустрацията. Не резултатите, хората или обстоятелствата….затова често се шегуваме в залите, че най-бързият начин да се премахне фрустрацията от непостигнатите цели е просто да ги намалите. Но това не го препоръчвам на никой. Когато сте на опашката на дълго задръстване пред светофар – отново разликата между точка “А” (края на опашката) и точка “Б” (мястото пред зеления светофар) е източника на фрустрацията. Не че сте на опашката, не че свети червено….единственият източник на фрустрация е разликата между това което сте/имате/правите в момента и това които искате да сте/имате/правите. В същото време, енергията и вдъхновението, което изпитвате, когато си купите билет за някой екзотичен остров отново има същия източник – разликата между това което сте/имате/правите в момента – точка “А” и това, което ще бъдете/правите/имате в точка “Б”, когато прелетите до този остров. Тук, родното място на положителните емоции, отново е разликата между точка “А” и точка “Б”. С други думи, абстрактното понятие за пространството между точка “А” и “Б” може да е едновременно източник на вдъхновение и на фрустрация. Когато погледнете към точка “Б” с желание за развитие, преодоляване на препятствия и хъс – това дава енергия и вдъхновение. Когато погледнете към точка “Б” с колебание, безпомощност и обвинения – това води до фрустрация. Която не е задължително да е нещо лошо и да ви изтощава – тя може да е сигнал за промяна и търсене на нови решения по пътя към точка “Б”. Но е по-лесно да обвините някой, обстоятелствата…или просто, да кажете, че не е “честно и справедливо така”…и фрустрацията от възможност за корекция и промяна да се превърне в златни окови. Друго прозрение от седмицата е, че ако в екипа си имате хора с лошо представяне за 2-3 месеца – имате проблем хората…ако имате лошо представяне за по-продължително време над 7-8 месеца със същите хора – тогава няматe проблем с тях – имате проблем с техните мениджъри. Ако за 7-8 и повече месеца има хора с лошо представяне – работете за подобряване мениджърските умения на мениджърите си, а не сменяйте веднага хората на по-ниските нива. Тези и други прозрения се появите от тазседмичните обучения:
За следващата седмица ни предстоят нови източници на вдъхновение и прозрения:
Прозренията и вдъхновението от работата с клиентите имат нещо общо и с теорията на Маркс за количествените натрупвания и качествените изменения, но за тях – следващата седмица. 🚑 Започваме седмицата с едно споделяне и една нова формулировка, която спонтанно и закономерно, но без да е лишена от смисъл и практическо приложение, се появи в уъркшоп на тема „Ефективна комуникация и улесняване на търговските умения“ за търговския екип от медицински представители на фарма клиент, воден от нашия фасилитатор Венелин Минчев.
Знаете ли какво е „Динамично послание“? И кое е онова ключово умение, което - ако медицинският представител развие - ще го направи майстор в отправянето на „Динамично послание“? Няма съмнение, че отговорът на втория въпрос е гъвкавост на изключително ниво. Но какво стои отвъд гъвкавостта като умение? Оставяме на вас да прецените и да намерите отговора за себе си. |
Архиви
July 2024
|