Equinox Partners
  • HOME
  • TEAM
  • Powerful Presentations
  • SERVICES
    • Обучение за мениджъри - Пловдив
    • COACHING >
      • INDIVIDUAL COACHING
      • TEAM COACHING
      • COACHING CULTURE
    • Training for Managers - Zoom
    • Leadership 360
    • Inspiration Keynotes for Managers
    • Management Development Program
  • BLOG & PODCAST
  • Books
    • Cold Shower For Managers Book
    • Park Your Ego
    • Barriers to Change
    • The Way Of The Heart
  • CONTACTS

Няма подобрения без повторения

28/2/2024

0 Comments

 
Picture
На баскетболното игрище, една от най-неприятните емоции се появява тогава, когато някой опит за кош се размине и не се получи за съвсем малко.

Но това е само, ако приемем че целта за ВСЯКО хвърляне е да се вкара кош. Но ако целта е да се става по-добър с всяко следващо хвърляне, защо малкото разминаване предизвиква голямо усещане за загуба? Като може да предизвика и усещане за напредък?

В крайна сметка опираме до избора на фокус. Фокус върху краткосрочната цел за вкарването на даден кош. Или дългосрочната цел за ставане по-добър в играта.  

Има плюсове и минуси и на двата типа фокусиране. Фокусирането върху краткосрочните цели създава приятно усещане дори и при малките успехи. Но може да създаде, също така, лесни и бързи разочарования. 

Фокусирането върху дългосрочните цели е малко по-трудно, защото успехите не са толкова бързи и видими. Но удовлетворението е много по-голямо, защото не става въпрос за вкарване на кошове, а става въпрос за развитие, усъвършенстване и удоволствие от самата игра.

Човек много лесно може да се самомотивира при КРАТКОСРОЧНА загуба. Просто като  си припомни кои са му ДЪЛГОСРОЧНИТЕ цели в играта. Не само в баскетболната.
​

Краткосрочният фокус изисква да се вкарва всеки кош. Дългосрочният фокус изисква  постепенно и устойчиво подобрение във всяка следваща игра. Първото (краткосрочно фокусиране) ще предизвика неприятни емоции, дори желание за отказване при всеки пропуснат опит. Второто (дългосрочно фокусиране) ще предизвика желание за още повторения и подобрения. Няма подобрения без повторения. 
0 Comments

Кажи ми КАКВО искаш, а не КАК да го направя

19/2/2024

0 Comments

 
Picture
Ето един жокер, който се роди в един от тренингите през изминалата седмица, към прекалено контролиращите мениджъри: 

„Кажи ми КАКВО искаш, а не КАК да го направя“

Ако при делегиране на отговорности влизате в режим на използване на прекалено много глаголи, от рода на: „обади се“, „напиши“, „провери“ и т.н., вместо да говорите в крайни резултати, тогава най-вероятно сте влезли и в режим на микромениджмънт. 

Даването на свобода на действие при делегирането помага, както на мениджърите, така и на хората от техните екипи.

Повече свобода и по-малко микромениджмънт водят до поне три неща:

1) Възможност на хората от екипа да намерят начина за постигане на крайните резултати, който е най-добър за тях. Едни и същи резултати ще се постигнат по различен начин от различните хора, при спазване на общите правила, процедури и принципи;

2) Възможност на хората от екипа да падат и да стават сами. Да изградят мускули за ставане и справяне с грешките, а не мускули за автоматично ескалиране към мениджърите си. Това пък, с течение на времето, ги превръща в едни ходещи пощенски кутии, които само пренасят ескалирани проблеми от една част на компанията в друга;

3) Разчистване на календара на мениджърите и фокусиране върху стратегическите цели;

Мениджърите попадат в ситуации, в които дават свобода, после при първото затруднение се втурват да се намесват, коригират и помагат, т.е. отнемат свободата на хората си да се справят сами. Сами да намерят решение. Да усетят адреналина, както на затруднението, така и на решението.

Нещата, които спират мениджърите да дадат свобода за действие, често нямат нищо общо с другите хора. Имат много общо със собствената им несигурност. Липса на доверие към другите. И неотработени страхове.

Дори и да си мислят, че не могат да дадат пълна свобода, защото другите не са напълно готови, истината е, че не я дават, защото самите те не са готови. Не са готови да се доверят напълно. Не са готови да се разделят с болезнения си перфекционизъм. Същият перфекционизъм, който колкото им помага, толкова може и да им вреди. Не само на тях. Но най-вече и на хората ОКОЛО тях.
0 Comments

Заместване на драмите с взаимна помощ и взаимно търсене на отговорност

13/2/2024

0 Comments

 
Picture
Решението на проблема с отклоняването на даден екип от желаното представяне може да се обобщи в едно нещо. Това нещо се изразява в спиране на работата по един начин и стартирането по НОВ.

Спирането е свързано с прекратяването на непрекъснатите взаимни обвинения. Спиране на драмите. Спиране на спешните действия в последния момент. Спиране на назидателните и емоционални монолози в мениджърските срещи.

Стартирането по НОВ начин е свързано с изясняване на ОБЩИТЕ цели към момента. Виждане на реалното място, където се намира екипа в момента спрямо тези цели. Подравняване на взаимните очаквания и изисквания. Стартиране с изясняване на индивидуалните цели за постигане на общите цели. Стартиране със създаване на ясен план, времева линия и измерими ежедневни показатели на целите. И последно – ЕЖЕДНЕВНО отчитане на резултатите от вчерашния ден и подравняване за днешния с цели, приоритети и ЕГН (ЕГН = едното голямо нещо) за деня.

Нищо повече. Но и нищо по-малко.

Преди екипът да спре да работи по стария начин и да започне да работи по НОВИЯ трябва да се случи едно друго нещо. Вероятно вече се сещате кое е то, ако сте стигнали дотук.
​
И то е – мениджърът на екипа следва да СПРЕ да работи по СТАРИЯ начин. И да ЗАПОЧНЕ да работи по НОВИЯ. Нищо повече. Но и нищо по-малко.
0 Comments

Здравословен антагонизъм

12/2/2024

0 Comments

 
Picture
Има начинаещи мениджъри, които са на новите си позиции едва от няколко месеца, и НЕ гледат на лидерството като на нещо ново, което следва тепърва да учат и усъвършенстват. А като на нещо старо, което много добре си знаят и само трябва да го правят по-интензивно. Естествено, няма нищо по-далеч от истината. Когато мениджърите не са наясно какво точно значи да водят екипите си професионално, тогава те се втурват да ги дундуркат. Или да ги юркат.
 
Юркинг и дундуркинг са първите маркери, по които ще разпознаете неопитните (си) мениджъри.
 
Проблемът с тези мениджъри е, че те много бързо се съгласяват с оплакванията на колегите си, които ръководят, когато си говорят с тях. И също толкова бързо се съгласяват с оплакванията на собствените си мениджъри, когато са в техните срещи.
 
А следва да бъде точно обратното. Какво означава това?
 
Това означава, че един мениджър изпълнява добре ролята си в компанията едва тогава, когато се превърне в добър адвокат на интересите на хората пред мениджърите си. И е добър адвокат на интересите на мениджърите си пред хората, които управлява. Това е здравословния антагонизъм.
 
Между интересите на хората и техните мениджъри е нормално да има антагонизъм. Той може да бъде здравословен – такъв, който ги провокира да гледат на нещата от 360 градуса. Такъв, който предполага, че в работата има парадокси, с които следва да се работи с разбиране, а не с ултиматуми.
 
Но освен здравословния антагонизъм има и селски такъв, при който преобладават селските нападки, грубите обръщения и откровените обиди (наум). При този антагонизъм неразрешените вътрешни конфликти на мениджърите се манифестират в конфликти с всички останали. Вътрешните самонаранявания подтикват към нараняване и на другите. Да си припомним: само вътрешната болка има нужда да създава външна. Ако мениджърите са емоционално балансирани в себе си, ще бъдат емоционално балансирани в отношенията си с всички останали. С други думи, ще бъдат в здравословен, а не в селски антагонизъм.
 
Не се опитвайте да изкорените селския антагонизъм в другите. Това е невъзможно. Но има и добра новина. За да работите добре с другите е достатъчно да го изкорените в себе си. 
0 Comments

    RSS Feed

    Picture
    Picture
    Picture

    Архиви

    June 2025
    July 2024
    March 2024
    February 2024
    May 2023
    April 2023
    March 2023
    February 2023
    January 2023
    December 2022
    November 2022
    October 2022
    July 2022
    June 2022
    May 2022
    April 2022
    March 2022
    January 2022
    December 2021
    May 2021
    February 2021
    January 2021
    December 2020
    October 2020
    August 2020
    July 2020
    June 2020
    April 2020
    February 2020
    December 2019
    November 2019
    October 2019
    September 2019
    July 2019
    June 2019
    May 2019
    April 2019
    March 2019
    January 2019
    December 2018
    July 2018
    February 2018
    November 2017
    October 2017
    September 2017
    July 2017
    May 2017
    March 2017
    February 2017
    October 2015
    September 2015
    February 2015
    September 2014
    April 2014
    March 2014
    October 2013
    June 2013
    May 2013
    April 2013
    March 2013
    February 2013
    January 2013
    December 2012
    November 2012

    RSS Feed

__________________________________________
Copyright © 2011-2024, Equinox Partners Ltd. All rights reserved.

Политика за поверителност

  • HOME
  • TEAM
  • Powerful Presentations
  • SERVICES
    • Обучение за мениджъри - Пловдив
    • COACHING >
      • INDIVIDUAL COACHING
      • TEAM COACHING
      • COACHING CULTURE
    • Training for Managers - Zoom
    • Leadership 360
    • Inspiration Keynotes for Managers
    • Management Development Program
  • BLOG & PODCAST
  • Books
    • Cold Shower For Managers Book
    • Park Your Ego
    • Barriers to Change
    • The Way Of The Heart
  • CONTACTS