Докато създаването на хармония в работата на различните функционални звена е сложено на пиедестал, може да се стигне до ситуация, в която избягването на конфликти е по-важно от свършването на реална работа.
Например, отдел “Снабдяване” и “Логистика” може да приоритизират поръчките на най-шумните, а не на най-важните проекти. Така, тихото мнозинство на търпеливите и изчакващи мениджъри редовно са в стресови ситуации да свършат повече с по-малко и за по-кратко. Цената за тези форсирани усилия се плаща от самите тях и техните екипи. И цената е: изтощение, увеличаване на грешките и може би стигане до бърнаут. Това изтощение обаче е невидимо за ръководителите на горните нива, тъй като резултатите са постигнати. Стресът и обтегнатите отношения не са в шарената презентация на никой мениджър. Нито в счетоводния баланс на никоя компания. Но те реално съществуват. Съществуват със “съдействието” на търпеливите. И е тяхна задачата да направят промяна и да спрат с надяването някой да им прочете мислите. Един от най-бързо работещите начини за балансиране на неравномерното натоварване в отделните звена е чрез създаване на криза. Криза, която да осветли претоварването на едно място и да предотврати по-голям срив. Нещо като падане на бушон преди изгаряне на цялата инсталация.
---
Книга "Студен душ за мениджъри" - http://www.equinox-partners.bg/cold-shower-for-managers-book.html 3-месечни лидерски програми (само затворени по поръчка на една компания) -http://www.equinox-partners.bg/management-development-program.html
0 Comments
|
Архиви
July 2024
|