0 Comments
Не е рядкост след някой еднократен тренинг, например за ефективна комуникация, даване на обратна връзка и т.н., мениджърите да се върнат по работните си места и да се върнат към старите си навици. Без ефективна комуникация. Без даване и получаване на обратна връзка.
Този проблем се появява по две основни причини: - липса на спешност за прилагане на наученото (оперативните спешности са по-силни от спешностите за развитие) - липса на структуриран и системен подход за прилагане на наученото - лесна и разбираема система за целеполагане, провеждане на срещи, даване на обратна връзка и ревю на представянето; Решението за втората причина може да се намери в използването на подходящ софтуер. Например 15Five. От днес, Equinox Partners Ltd e партньор за България на 15Five Мениджърите могат да използват 15Five за по-ефективна екипна работа, особено в дистанционен режим за: - Целеполагане в OKR формат; - Седмичен преглед на резултатите и планиране на текущата седмица; - Ефективни 1-2-1 срещи; - Даване и получаване на обратна връзка (в двете посоки); - Ревю на представянето и области за развитие; - 360 изследвания….и много други функционалности.
Горното е снимка от конферентната зала на един клиент, с който работим. Няма нищо случайно в това, че в мястото за срещи има призив за провеждане на по-малко срещи.
Хората не харесват екипните срещи заради две основни причини: 1) Първата е, че срещите може да се окажат пълна загуба на време, когато за пореден път се говори едно и също, но нищо не се променя. 2) Втората причина е, че в края на срещите нещата са се влошили, вместо да са се подобрили. Например, някой е избухнал. Друг е поел ангажимент, с който всички знаят, че няма да се справи. Трети активно саботира работата на друг, защото се е засегнал и т.н. Истинският проблем не е в екипните срещи. А в това как се провеждат. Регулярно или спорадично. Ако срещите се провеждат спорадично само тогава, когато трябва да се гасят пожари, това не са екипни срещи. Това са просто работни групи. Когато хората попаднат в такива работни групи, съвсем естествено е да се работи трудно и с много говорене да не се постига нищо. Тогава екипът няма изградена култура за водене на здравословни спорове и взимане на решения. Тук на практика няма екип. Има работна група. Решението на този проблем е в две стъпки: 1) Поставяне в календарите на РЕГУЛЯРНИ дневни и/или седмични екипни срещи, които дават възможност на хората да свикнат да работят заедно и да гасят пожари, когато такива пожари се появят; 2) В края на всяка среща всеки има яснота за: КОЙ ще направи КАКВО до КОГА; Така, пожарникарските работни групи се превръщат в екипи. С регулярни, но ограничени срещи. Вместо със спорадични и безкрайни. --- Обучение за мениджъри в Zoom - http://www.equinox-partners.bg/effective-communication-and-motivation-for-managers-161860.html --- Обучение за мениджъри в Пловдив - http://www.equinox-partners.bg/effective-communication-and-motivation-for-managers-576627.html --- 3-месечна програма за развитие на ключови мениджърски умения (по заявка на една компания с мениджъри в групи до 12 души) - http://www.equinox-partners.bg/management-development-program.html
В книгата си "Primed to Perform" авторите използват битката при Трафалгар, за да изведат някои интересни принципи за представянето на екипите (и морските екипажи), както и за мотиваторите, които ги задвижват.
Ефективното екипно представяне има два компонента - тактическо и адаптивно. Тактическото представяне показва колко ефективно екипът се ПРИДЪРЖА към плана за действие, за да постигне крайната цел. Това представяне се задава от стратегията. Адаптивното представяне показва колко ефективно екипът се ОТКЛОНЯВА от плана за действие, за да постигне крайната цел. Това представяне се задава от културата. В битката при Трафалгар британците побеждават с по-малко кораби и с по-малко хора. И това, което е най-интересно - без главнокомандващ. Адмирал Нелсън е застрелян още в първия час от началото на битката, но благодарение на адаптивния компонент в подготовката и представянето, англичаните побеждават по-големия обединен френски и испански флот. Мениджърите могат да постигнат добри резултати с ПРИДЪРЖАНЕ към плана за действие. Но могат да постигнат отлични резултати, само като добавят и адаптивния компонент на представянето, който включва и ОТКЛОНЯВАНЕ от плана за действие, за да се постигне крайната цел. --- Обучение за мениджъри в Zoom - http://www.equinox-partners.bg/effective-communication-and-motivation-for-managers-161860.html -- Обучение за мениджъри в Пловдив - http://www.equinox-partners.bg/effective-communication-and-motivation-for-managers-576627.html --- 3-месечна програма за развитие на ключови мениджърски умения (по заявка на една компания с мениджъри в групи до 12 души) - http://www.equinox-partners.bg/management-development-program.html |
Архиви
July 2024
|