Equinox Partners
  • HOME
  • TEAM
  • Powerful Presentations
  • SERVICES
    • Обучение за мениджъри - Пловдив
    • COACHING >
      • INDIVIDUAL COACHING
      • TEAM COACHING
      • COACHING CULTURE
    • Training for Managers - Zoom
    • Leadership 360
    • Inspiration Keynotes for Managers
    • Management Development Program
  • BLOG & PODCAST
  • Books
    • Cold Shower For Managers Book
    • Park Your Ego
    • Barriers to Change
    • The Way Of The Heart
  • CONTACTS

Резултати или извинения | Подкаст епизод 253

16/4/2019

 
Picture
Още Хенри Форд е казал, че независимо от това, дали човек вярва или не вярва дали нещо може да бъде направено - то и в двата случая е прав.
 
До голяма степен, предварителната нагласа, с която мениджърите подхождат към справяне с реалността определя и това какво постигат в края на деня си.
 
А в края на деня има или постигнати резултати. Или извинения и истории за това, защо не са постигнати.
 
Непостигането на резултатите не трябва да се бърка с липса на ангажираност и отделеност, защото то може да е сигнал за лошо ресурсно планиране, ако хората са натоварени напълно и въпреки това не смогват с работата.
 
При всички случаи обаче, способността на мениджърите да направят разграничение между обективните пречки и разтягането на локуми ще определи и културата, и ангажираността на хората за преодоляване на пречки и постигането на резултати.

Мениджърите винаги ще получават в повече от това, което толерират. 

Впускането в детайлни истории, драматизации и сценарии може да помага на кандидат носителите на Оскари, но за хората, които искат да се фокусират върху постигането на определени цели, това може само да ги изтощи и фрустрира. 

Толерирането на повече извинения ще доведе тяхното лавинообразно увеличение. 

Толерирането на високата концентрация и фокусирането върху постигането на резултати, ще доведе до повече от именно това - повече резултати. 
 
Обстоятелствата, които водят до извинения не са причини за непостигане на резултати. Те са просто средата, в рамките на която, трябва да се постигнат резултатите. 

Особеното при извиненията е, че в тях има и доза истина. И вниманието хвърлено върху тях има ефекта на хвърлен бензин върху огън. Само ще го разпали. И ще доведе до пламъци, пожари и пропуснати възможности.

В един момент, голяма част от енергията на хората отива в посока на това да измислят извинения защо нещо не може да се случи, вместо да се фокусират върху това как е възможно да се случи, при наличните ограничения. 

Ето и конкретни примери как мениджърите може да преформулират въпросите си към екипа, тогава когато объркат посоката и започнат да спрягат извинения от типа на: 

Типични извинения: 
- Нямаме достатъчно хора; 
- Нямаме достатъчно време; 
- Нямаме разбирането на клиента; 
- Нямаме яснота какво точно се иска….т.н.

Въпроси, които превръщат извиненията в рамка за постигане на резултати: 

- Знаейки, че нямаме достатъчно хора, как можем да постигнем целите си?
- Знаейки, че нямаме достатъчно време, как можем да постигнем целите си?
- Знаейки, че нямаме разбирането на клиента,  как можем да постигнем целите си?
- Знаейки, че нямаме яснота какво точно се иска, как можем да постигнем целите си?

Мениджърите може да гледат на извиненията като на списък с потенциални рискове. И да работят така, че да управляват рисковете, а не да се удавят в морето от извинения. 

Основната особеност, тук е мениджърите да не се втурват да решават проблемите на хората си на автопилот. А по-скоро, да използват Сократовия метод  и да подкрепят хората си сами да стигнат до решения, която са удачни, според тях. 

Хората ще достигнат до смайващи решения, до които не са подозирали и самите те, просто защото някой ги е попитал без обвинение и осъждане, а с вярващи очи, че могат да се справят. След това, изпълнението на предложените решения до голяма степен е обречено на успех, именно защото е дошло от самите хора. 

Достатъчно е само да се създаде яснота и усещане за спешност, и резултатите няма да закъснеят. 

Една от бариерите за това хората да влезнат на 100% в процеса на търсене на решения и предприемане на действия, е лошият им опит с предишен мениджъри. Такъв, който е имал склонност да се съобразява прекалено много с историите и извиненията, а не е работил върху повишаването на капацитета на екипа си за преодоляване на тези извинения. 

В този случай, хората развиват условен рефлекс и гравитиране към извиненията, които ги вкарват в спиралата на само изпълващите се негативни пророчества. 

Тогава, когато хората започнат да превръщат всяка извинение във причина за успеха си, ще започнат да имат и по-голямо усещане за контрол върху това, което им се случва. Ще се превърнат в активен, вместо пасивен, участник не само в работата си, но и в живота. 

Comments are closed.

    RSS Feed

    Picture
    Picture
    Picture

    Архиви

    July 2024
    March 2024
    February 2024
    May 2023
    April 2023
    March 2023
    February 2023
    January 2023
    December 2022
    November 2022
    October 2022
    July 2022
    June 2022
    May 2022
    April 2022
    March 2022
    January 2022
    December 2021
    May 2021
    February 2021
    January 2021
    December 2020
    October 2020
    August 2020
    July 2020
    June 2020
    April 2020
    February 2020
    December 2019
    November 2019
    October 2019
    September 2019
    July 2019
    June 2019
    May 2019
    April 2019
    March 2019
    January 2019
    December 2018
    July 2018
    February 2018
    November 2017
    October 2017
    September 2017
    July 2017
    May 2017
    March 2017
    February 2017
    October 2015
    September 2015
    February 2015
    September 2014
    April 2014
    March 2014
    October 2013
    June 2013
    May 2013
    April 2013
    March 2013
    February 2013
    January 2013
    December 2012
    November 2012

    RSS Feed

__________________________________________
Copyright © 2011-2024, Equinox Partners Ltd. All rights reserved.

Политика за поверителност

  • HOME
  • TEAM
  • Powerful Presentations
  • SERVICES
    • Обучение за мениджъри - Пловдив
    • COACHING >
      • INDIVIDUAL COACHING
      • TEAM COACHING
      • COACHING CULTURE
    • Training for Managers - Zoom
    • Leadership 360
    • Inspiration Keynotes for Managers
    • Management Development Program
  • BLOG & PODCAST
  • Books
    • Cold Shower For Managers Book
    • Park Your Ego
    • Barriers to Change
    • The Way Of The Heart
  • CONTACTS