От ръководителите на екипи винаги ще се иска да постигнат повече с по-малко.
По-голямо количество, или по-голямо качество при същото време и хора. Или пък същото количество и качество, но пък с по-малко хора и за по-кратко време. Това е съвсем естествено. Естествено е, защото производителността на един човек на която и да е работа почти винаги се увеличава с течение на времето. Затова е нормално да се увеличават и изискванията към този човек. Но другата естествена реакция на хората, когато от тях се изисква да постигнат повече с по-малко е да се появи съпротивление. И то е съвсем естествено, защото благодарение на това съпротивление всеки намира някакъв вътрешен механизъм за предпазването от претоварване и изтощение. Така се заформя един конфликт на взаимно противоположни сили - от ръководството или клиентите се изисква да се постигне повече с по-малко, но естествените защитни механизми на хората се включват и се поражда съпротивление. Вместо да се борят с това съпротивление, мениджърите на екипи много лесно могат да разрешат този конфликт в екипите си, като адресират следния въпрос: "Защо това съпротивление съществува за всеки конкретен човек?" Не как да го преодолеем. Това ще стане ясно, ако има истинско вникване в същността на въпроса. И отново: "Защо, въобще, съществува това съпротивление?" Съпротивлението за някой ще бъде най-вече заради това, че е на ръба на бърнаут. За друг, ще бъде заради липсата на опит. За трети ще бъде заради липса на яснота и т.н. Единствено в това пространство между полезното и неоснователно псевдо съпротивление стои личното професионално израстване на хората. И то да може да бъде открито и запълнено с ентусиазъм и действие от хората с помощта на техните мениджъри. Но това се случва добре с много повече слушане и подкрепящи въпроси от страна на мениджърите. И с много по-малко нареждания и предписания.
0 Comments
Leave a Reply. |
Архиви
July 2024
|