Equinox Partners
  • HOME
  • TEAM
  • Powerful Presentations
  • SERVICES
    • Обучение за мениджъри - Пловдив
    • COACHING >
      • INDIVIDUAL COACHING
      • TEAM COACHING
      • COACHING CULTURE
    • Training for Managers - Zoom
    • Leadership 360
    • Inspiration Keynotes for Managers
    • Management Development Program
  • BLOG & PODCAST
  • Books
    • Cold Shower For Managers Book
    • Park Your Ego
    • Barriers to Change
    • The Way Of The Heart
  • CONTACTS

Доверие или подозрение | Епизод 677

14/2/2021

0 Comments

 
Picture

Важността на доверието в екипа се усеща най-вече тогава, когато то липсва. Тогава всичко се случва по-бавно, прекарва се повече време в обяснения, и не на последно място, удоволствието от работата се изпарява.

Липсата на доверие обикновено се появява, когато поетите ангажименти не съвпадат с изпълнените. Например, мениджърът на екипа обещава да наеме допълнителни хора, но това не се случва. Или пък се обещава да се прекратят неефективните срещи и дублирането на работа, но те продължават и т.н.

Когато другите не си спазват ангажиментите, имаме склонност да ги осъждаме за слабости в характера. Когато обаче ние не спазваме ангажиментите, имаме склонност да си ги обясняваме с външните обстоятелства. Това се нарича “фундаментална атрибутивна грешка”. Терминът е въведен от Лий Дейвид Рос, преподавател в Станфорд.

Обяснението за възникването на фундаменталната атрибутивна грешка е, че когато наблюдаваме неприемливо чуждо поведение, ни е много по-лесно да го свържем с личността на другия човек, а не с неговите затрудняващи обстоятелства. И обратно - собственото си неприемливо поведение обясняваме със затруднения от външните обстоятелства, а не с лични слабости.

Мениджърите могат да спомогнат за създаването на доверие в екипа си като обърнат действието на тази фундаментална атрибутивна грешка към себе си.

Така например, когато някой закъснее с определен ангажимент – най-напред, да се потърси обяснение във възпрепятстващите външни обстоятелства за закъснението, а след това и за вътрешните такива. Това показва доверие към доброто намерение на човека да си свърши работата добре. А последното, от своя страна, поражда желание у другия човек следващият път да оправдае даденото доверие, вместо да влиза в режим на обяснения за външните обстоятелства.

Следващото ниво е мениджърите да се опитат да обяснят грешките си със слабостите (които могат да променят) в собствения си характер, а не със съпътстващите външни обстоятелства.
 
Външните обстоятелства са добри извинения. И още по-добри самозаблуждения.

Хората, които вдъхват доверие не са тези, при които никога няма разлика между обещано и направено. А тези, които, при поява на тази разлика, я запълват  с проактивност и действие. А не с оправдания и извинения. 

​---
Обучение за мениджъри в Zoom - http://www.equinox-partners.bg/effective-communication-and-motivation-for-managers-161860.html

--
3-месечна програма за развитие на ключови мениджърски умения (по заявка на една компания с мениджъри в групи до 12 души) - http://www.equinox-partners.bg/management-development-program.html
0 Comments



Leave a Reply.

    RSS Feed

    Picture
    Picture
    Picture

    Архиви

    March 2023
    February 2023
    January 2023
    December 2022
    November 2022
    October 2022
    July 2022
    June 2022
    May 2022
    April 2022
    March 2022
    January 2022
    December 2021
    May 2021
    February 2021
    January 2021
    December 2020
    October 2020
    August 2020
    July 2020
    June 2020
    April 2020
    February 2020
    December 2019
    November 2019
    October 2019
    September 2019
    July 2019
    June 2019
    May 2019
    April 2019
    March 2019
    January 2019
    December 2018
    July 2018
    February 2018
    November 2017
    October 2017
    September 2017
    July 2017
    May 2017
    March 2017
    February 2017
    October 2015
    September 2015
    February 2015
    September 2014
    April 2014
    March 2014
    October 2013
    June 2013
    May 2013
    April 2013
    March 2013
    February 2013
    January 2013
    December 2012
    November 2012

    RSS Feed

__________________________________________
Copyright © 2011-2023, Equinox Partners Ltd. All rights reserved.

Политика за поверителност

  • HOME
  • TEAM
  • Powerful Presentations
  • SERVICES
    • Обучение за мениджъри - Пловдив
    • COACHING >
      • INDIVIDUAL COACHING
      • TEAM COACHING
      • COACHING CULTURE
    • Training for Managers - Zoom
    • Leadership 360
    • Inspiration Keynotes for Managers
    • Management Development Program
  • BLOG & PODCAST
  • Books
    • Cold Shower For Managers Book
    • Park Your Ego
    • Barriers to Change
    • The Way Of The Heart
  • CONTACTS