Има голяма сила в това човек да не е сигурен в нещо. Тогава непринудено се появява желанието да разбере. Именно това желание да разбере е най-големият двигател за учене и развитие. Някой беше казал, че добрите учители не учат учениците си на нищо, а непрекъснато поддържат желанието им те да учат сами. Ако не знам нещо и искам да разбера, тогава мога да изследвам плюсовете и минусите. Да вникна в тях и да проверя логичните им връзки. Но ако си мисля, че знам нещо “със сигурност” – вместо желание за разбиране, ще имам желание да защитавам това, в което вече вярвам. И ако не ме разбират – да се обидя. Но това, че съм обиден, не означава, че съм прав. Въпрос: От какво всъщност сте обидени, когато сте обидени на някого? Хората в екипите са склонни да бъркат обидата с това, че са прави, заради: - Неуважение към чуждо мнение; - Нежелание да сбъркат; - Егото си. Около емоциите, които се пораждат по време на промяна в екипите, неизбежно се появява усещането за обида и нараняване от това, че хората не са чути или разбрани. Независимо от това дали обидата се появява у вас, или в другите, направете разграничението, че когато някой е обиден, това не означава автоматично, че е прав. 1) Ако започнете да правите това разграничение, какво ще се промени в атмосферата на екипните ви срещи? 2) А какво, според вас, ще се промени в резултатите от екипните ви срещи? --- Обучение за мениджъри в Zoom - http://www.equinox-partners.bg/effective-communication-and-motivation-for-managers-161860.html -- 3-месечна програма за развитие на ключови мениджърски умения (по заявка на една компания с мениджъри в групи до 12 души) - http://www.equinox-partners.bg/management-development-program.html
0 Comments
Leave a Reply. |
Архиви
July 2024
|