Equinox Partners
  • HOME
  • TEAM
  • Powerful Presentations
  • SERVICES
    • Обучение за мениджъри - Пловдив
    • Leadership Development Program - Cold Shower for Managers - 6 weeks (BG).
    • COACHING >
      • INDIVIDUAL COACHING
      • TEAM COACHING
      • COACHING CULTURE
    • Training for Managers - Zoom
    • Leadership 360
    • Management Development Program
  • BLOG & PODCAST
  • Books
    • Cold Shower For Managers Book
    • Park Your Ego
    • The Way Of The Heart
  • CONTACTS

Желанието за валидиране убива проактивността | Епизод 680

18/2/2021

0 Comments

 
Picture
Един от капаните на непрекъснатото даване на позитивна обратна връзка е този, в който попадат хората, които имат необходимост от непрестанно външно валидиране.

Получава се нещо като офисен инстаграм, в който липсата на сърца след всяка изпълнена задача, може да доведе до колебливост, съмнения в себе си и излишна тревожност. Така се създава пристрастеност към положителната обратна връзка от другите.

Подсилената позитивна обратна връзка върши чудесна работа за начинаещите в дадена област. Те действително имат нужда от външно валидиране.  От трупане на увереност и сигурност, че вървят в правилната посока и с правилната скорост.

Но същата подсилена позитивна обратна връзка няма такъв положителен ефект за напредналите. За тях тя е повече шум, отколкото сигнал.
 
За напредналите, негативната обратна връзка има по-силен положителен ефект, отколкото положителната обратна връзка.

 Ако един мениджър е предразположен да дава предимно позитивна, или предимно негативна обратна връзка, без да я съобразява с нуждите и нивото на човека отсреща, ще попадне в този капан. Да залива с излишна позитивна обратна връзка опитните. Или да разколебава и пречупва ентусиазма на начинаещите с прекалено негативна обратна връзка. Колкото и да е вярна, никоя позитивна, или негативна обратна връзка, която не е дадена подходящо, няма да бъде полезна.
 
Когато мениджърите работят по инерция и подхождат еднакво към всички, на практика досаждат на опитните и отчайват начинаещите.

 
Похвалата и оплакването са едно и също. А именно – обратна връзка. Нищо повече. Но ако към похвалата и оплакването се прибави его, тогава желанието за външна валидация убива проактивността и креативността.

Наблягането на положителната обратна връзка е чудесен старт в началото на всяка промяна. Но за да е ефективна дългосрочно и за да не се попадне в капана на търсенето на непрекъсната валидация, тя трябва да се балансира.
          
      1) Какво се случва с увереността на начинаещите във вашия екип, ако им спестите положителната обратна връзка?
 
          2) Какво трябва да промените у себе си, за да не отчайвате начинаещите и да не досаждате на напредналите, когато им давате обратна връзка?

​
---
Обучение за мениджъри в Zoom - http://www.equinox-partners.bg/effective-communication-and-motivation-for-managers-161860.html

--
3-месечна програма за развитие на ключови мениджърски умения (по заявка на една компания с мениджъри в групи до 12 души) - http://www.equinox-partners.bg/management-development-program.html
0 Comments



Leave a Reply.

    RSS Feed


    Архиви

    February 2021
    January 2021
    December 2020
    October 2020
    August 2020
    July 2020
    June 2020
    April 2020
    February 2020
    December 2019
    November 2019
    October 2019
    September 2019
    July 2019
    June 2019
    May 2019
    April 2019
    March 2019
    January 2019
    December 2018
    July 2018
    February 2018
    November 2017
    October 2017
    September 2017
    July 2017
    May 2017
    March 2017
    February 2017
    October 2015
    September 2015
    February 2015
    September 2014
    April 2014
    March 2014
    October 2013
    June 2013
    May 2013
    April 2013
    March 2013
    February 2013
    January 2013
    December 2012
    November 2012

    RSS Feed

__________________________________________
Copyright © 2011-2021, Equinox Partners Ltd. All rights reserved.

Политика за поверителност

  • HOME
  • TEAM
  • Powerful Presentations
  • SERVICES
    • Обучение за мениджъри - Пловдив
    • Leadership Development Program - Cold Shower for Managers - 6 weeks (BG).
    • COACHING >
      • INDIVIDUAL COACHING
      • TEAM COACHING
      • COACHING CULTURE
    • Training for Managers - Zoom
    • Leadership 360
    • Management Development Program
  • BLOG & PODCAST
  • Books
    • Cold Shower For Managers Book
    • Park Your Ego
    • The Way Of The Heart
  • CONTACTS