Ясно е, че израстването и развитието са свързани с излизането от зоната на комфорта. Отвъд тази зона има развитие, но също така и страхове, колебливост и извинения. Крайната цел на излизането извън зоната на комфорта не е създаване на постоянен дискомфорт, а увеличаване на радиуса на зоната на комфорта. С други думи – увеличават се нещата, с които сме комфортни в момента, но с които не сме били комфортни преди известно време. Да вземем за пример даването на негативна обратна връзка. В началото то може да е било извън зоната на комфорта, да е било свързано с колебливост, нежелание и т.н. Но след известно време и много практика, даването на негативна обратна връзка започва да се случва естествено, без колебливост и без страхове. Промяната е в това, че се е увеличил радиусът на зоната на комфорта. Естественият начин за разширяване на радиуса на комфортната зона е като човек да прекарва повече време на ръба, а не в центъра ѝ. В центъра на комфортната зона има застой и отслабване не сетивата. На ръба на комфортната зона има будност, концентрация и закономерно разширяване. 1) Ако нарисувате радиусите на комфортната зона на отделните хора в екипа си, как биха изглеждали те на листа хартия? 2) Какви са разликите в радиусите? 3) На какво се дължат тези разлики? 4) Какво зависи от вас, за да се увеличи радиусът на комфортната зона на целия екип? --- Обучение за мениджъри в Zoom - http://www.equinox-partners.bg/effective-communication-and-motivation-for-managers-161860.html -- 3-месечна програма за развитие на ключови мениджърски умения (по заявка на една компания с мениджъри в групи до 12 души) - http://www.equinox-partners.bg/management-development-program.html
0 Comments
Leave a Reply. |
Архиви
July 2024
|