Equinox Partners
  • HOME
  • TEAM
  • Powerful Presentations
  • SERVICES
    • Обучение за мениджъри - Пловдив
    • COACHING >
      • INDIVIDUAL COACHING
      • TEAM COACHING
      • COACHING CULTURE
    • Training for Managers - Zoom
    • Leadership 360
    • Inspiration Keynotes for Managers
    • Management Development Program
  • BLOG & PODCAST
  • Books
    • Cold Shower For Managers Book
    • Park Your Ego
    • Barriers to Change
    • The Way Of The Heart
  • CONTACTS

Какво е общото между Google и Intel при управлението на проектите и развитието на талантите в компаниите

27/10/2015

 
Picture
Приликите са отвъд сходното географско местоположение на централите в западната част на Калифорния. И двете компании използват една трибуквена абревиатура за описване на подхода, който прилагат за реализирането на проекти, а също и за очертаването на кариерните траектории на талантите си. За нея ще стане въпрос малко по-късно. И двете компании са силно резултатно ориентирани и целите на всеки служител, екип и отдел, в коитo не се съдържат цифри не се приемат за валидни. 

Още през 70-те години, изпълнителен директор на Intel - Анди Грув започва да използва т.нар. OKR (objectives & key results) като основен инструмент за целеполагане и фокусиране само върху смислените и значими стратегически цели. През 1999 Джон Дуър представя същия метод пред Лари Пейдж и Сергей Брин в Google и от тогава до днес той се използва като мощен инструмент за ефективно целеполагане при работата по проекти и при планирането на кариерното израстване на хората. 

В същността си, OKR дава яснота за това, каква е целта, която е едновременно агресивна, вълнуваща, смислена и постижима, но също така съдържа и 2-3 ключови резултата, които са измерими. Както казва Робин Шарма: "яснотата предшества майсторството", именно затова и OKR се използва успешно повече от 40 години в технологичните компании като Intel, Google, Twitter, Oracle, LinkedIn, Zynga и много други...но в своята простота може да се приложи и извън ИТ света. 
​
Ето няколко правила за използване на OKR при управлението на проектите и развитието на талантите в компаниите: ​
          1) Фокусиране във всеки момент само върху максимум 3 стратегически цели - при целите, както и при приоритетите - ако са прекалено много, всъщност ги няма. Затова, избирането на само 3 цели помага вниманието да се фокусира върху същественото и там да се реализира истински напредък. Естествено, това е много по-лесно да се каже, отколкото да се направи, но първа крачка в тази посока може да бъде извеждането на всички цели, които изглеждат "важни" и след това селектиране само на тези, които заемат първите 3 реда на таблицата. 

          2) Включване на количествени измерители за всяка цел - това е частта с вторите 66,66% от трибуквената абревиатура. "KR = key results". Тези ключови резултати, освен че са измерими  следва да бъдат отново максимум три за всяка цел. Прекалено дългия списък с количествени измерители всъщност създава шум и е антипродуктивен. 

          3) Тримесечно поставяне на целите с ежеседмично преглеждане на резултатите - ако целите са наистина важни, работата по тях, освен че се отразява в ежедневните действия, намира изражение също и в ежеседмичен преглед на статуса им. Малко е късно да се преглежда статуса на тримесечните цели в края на третия месец. И сигурно това не се е случвало на никой, който чете това, а само на някои познати. Толкова познати, че направо приличат на нас. Особено тук е, че работата по целите далеч не е самотно занимание, а включва най-малкото мениджъра на всеки човек в компанията, а конкретно в Google - дори цялата компания, както споделя Рик Клау от Google Ventures. Прозрачността на личните и екипни цели в компания при работата с OKR подхода е ключова, не само защото помага за конкретното постигане на целите, но и задава допълнително ниво на дълбочина на разговорите, когато на всеки три месеца се нивелират оперативните и стратегическите цели на компанията. 
​
Философията, която стои зад OKR подхода е много по-важна от конкретното име или абревиатура. Трите основни неща, които дава тази философия, която е залегнала и при реализирането на Бизнес коучинг програмата на Google в България са:  а) Изясняване на целта и посоката в самото начало;  б) Предприемане на действия към измерими ключови резултати;  в) Регулярен преглед на резултатите и отново изясняване на целта и посоката. Получава се нещо като движение по спирала. А посоката на движение по тази спирала е много по-важна от скоростта. Затова, поставянето и постигането на прекалено много цели може да допринася за скоростта, но може и да е вредно, ако не е в правилната посока. А правилността на посоката се определя от компаса, който всеки един от нас държи не в ръцете, а в сърцето си. Да поглеждаме по-често към този компас. 

                                                                      ***
Повече детайли за Бизнес коучинг програмата на Google може да намерите тук: Бизнес коучинг програмата на Google стартира вече и в България,  както и в статиите на Bulgaria On Air: "Google инвестира в бизнес развитието на партньорите си от над 30 държави" и "Партньори на Google обучават управители на дигитални агенции как да развият бизнеса си"

Comments are closed.

    RSS Feed

    Picture
    Picture
    Picture

    Архиви

    March 2023
    February 2023
    January 2023
    December 2022
    November 2022
    October 2022
    July 2022
    June 2022
    May 2022
    April 2022
    March 2022
    January 2022
    December 2021
    May 2021
    February 2021
    January 2021
    December 2020
    October 2020
    August 2020
    July 2020
    June 2020
    April 2020
    February 2020
    December 2019
    November 2019
    October 2019
    September 2019
    July 2019
    June 2019
    May 2019
    April 2019
    March 2019
    January 2019
    December 2018
    July 2018
    February 2018
    November 2017
    October 2017
    September 2017
    July 2017
    May 2017
    March 2017
    February 2017
    October 2015
    September 2015
    February 2015
    September 2014
    April 2014
    March 2014
    October 2013
    June 2013
    May 2013
    April 2013
    March 2013
    February 2013
    January 2013
    December 2012
    November 2012

    RSS Feed

__________________________________________
Copyright © 2011-2023, Equinox Partners Ltd. All rights reserved.

Политика за поверителност

  • HOME
  • TEAM
  • Powerful Presentations
  • SERVICES
    • Обучение за мениджъри - Пловдив
    • COACHING >
      • INDIVIDUAL COACHING
      • TEAM COACHING
      • COACHING CULTURE
    • Training for Managers - Zoom
    • Leadership 360
    • Inspiration Keynotes for Managers
    • Management Development Program
  • BLOG & PODCAST
  • Books
    • Cold Shower For Managers Book
    • Park Your Ego
    • Barriers to Change
    • The Way Of The Heart
  • CONTACTS