Има причина за това хората в екипа ви да казват, че нещо “Няма да стане”, докато вие виждате, че то може да стане. Има и причина те да влизат в дефанзивна позиция, когато почвате да ги убеждавате, че е “трудно, но възможно.”
Вместо да ги убеждавате, че е “трудно, но възможно”, вижте защо според тях е невъзможно. Едва след това, вижте как всяка “невъзможност” може да стане възможна СПОРЕД ТЯХ. А не според вас. Например, ако хората казват, че постигането на определена цел “няма да стане”, защото няма достатъчно хора, питайте – “Колко хора ви трябват, за да постигнете тази цел?” Другите примери за това защо нещо “няма да стане” са безброй и ще се променят в зависимост от вашия контекст. Но това, което няма да се променя е, че хората ще ползват времето, вниманието и енергията си, за да кажат защо нещо НЯМА ДА СТАНЕ. Или ще ползват времето, вниманието и енергията си, за да ви кажат КАК МОЖЕ ДА СТАНЕ. Ще търсят или оправдания или начини. Не могат да търсят и двете едновременно. Дали хората в екипа ви ще са в позиция на търсене на извинения за това защо нещо “няма да стане”, или ще са в позиция на търсене на начини как да стане, не зависи от посоката на техните първоначални отговори. Зависи от посоката на вашите първоначални въпроси.
0 Comments
Leave a Reply. |
Архиви
May 2023
|