Мениджърите, които желаят хората в екипите им да им "говорят в булети" не отчитат две основни неща в комуникацията си. На първо място, не всичко може да се изрази в т.нар. булети и да бъде точно, кратко и ясно. И в същото време да бъде лесно смилаемо за получателя на информацията. Кратко и смилаемо понякога са взаимоизключващи се. Второто нещо е, че по-детайлно ориентираните и аналитични хора буквално блокират, ако трябва да предадат цялата картина в главата си в няколко булета на някой друг. Така се получава една двойна дупка в комуникацията – първо работните казуси са по-комплексни от няколко булета и не могат цялостно да се изразят в краткост. Второ, личностните особености на хората водят до блокиране и притеснения, които в крайна сметка водят до счупване на комуникацията. Но ако комуникацията в екипа е счупена и не се случва гладко, естествено първа отговорност на мениджъра е да погледне какво у самия него води до счупването. Без самообвинения. Но още повече – без обвинения към другите.
0 Comments
Leave a Reply. |
Архиви
July 2024
|