През 1911 година, един българин емигрира в Сиатъл. Няколко десетилетия по-късно, синът му - Хауърд Бехар става президент на Starbucks и отговаря за международното развитие на компанията от стотина до няколко хиляди обекта. Но самото разрастване не е толкова впечатляващо, колкото начина по който се случва. И създаването на култура на компанията, която е предмет на изучаване в почти всяка МВА програма. Хауърд Бехар получава един урок от баща си, който оставя своя отпечатък и в днешното изживяване на всеки клиент, който посети Starbucks. Накратко казано, урокът се събира в едно изречение: "It's not about customer service, it's аll about human service." И това, през призмата и разбирането на един български емигрант в Сиатъл, който преди над 100 години е уловил същността на работата с клиенти. След пенсионирането си от Starbucks, Хоуърд Бехар издава книгата "It's not about the coffee", която вдъхнови и днешния подкаст епизод. Есенцията от книгата е един извод, който се появява в течение на работата на автора в Starbucks: "We’re in the people business serving coffee, not the coffee business serving people" Повече по темата в подкасат Епизод 138 на "Сутрешно предаване за мениджъри” - http://bit.ly/2LE5ixD Comments are closed.
|
Архиви
July 2024
|