Говорим прекалено много за това как мениджърите да дават качествена обратна връзка на хората в екипите си, така че да постигат целите си. И не толкова много за това как да я получават.
В тренинг залите, много малък брой мениджъри са се замисляли за това как ефективно да получават обратна връзка, така че да подобрят собственото си развитите. Мениджърите получават два типа обратна връзка от хората в екипа си: 1) Поискана; 2) Непоискана; За да бъде наистина ефективна, поискана обратна връзка е необходимо да отговаря поне на няколко условия, които са под директния контрол на самите мениджъри: - Обратната връзка да бъде поискана по конкретна област на развитие. Например, как да се подобри делегирането, провеждането на индивидуалните и екипни срещи и т.н. - Обратната връзка да бъде искрено поискана - хората имат вътрешни детектори за това, дали обратната връзка се иска искрено или е проформа. Ако е проформа, в стил "вратата ми е винаги отворена за вас", но реално не се има в предвид - нищо няма да се получи; - да бъде поискана от хора, които реално имат сравнително чести и реални работни взаимоотношения, а не спорадични впечатления от общи срещи и коридорни наблюдения. При непоисканата обратна връзка, ключовото нещо е да се отдели шума от сигнала. Хората ще идват и дават непоискана обратна връзка на ръководителите си обичайно в два типа емоционално заредени моменти - когато са много гневни, или когато са много радостни. Когато нещата вървят нормално, непоисканата обратна връзка почти не съществува. Може би защото няма нужда от нея. Има два въпроса, които могат да помогнат да се различи шума от сигнала, когато се получава непоискана обратна връзка от прекалено гневни или прекалено радостни хора: 1) При гневна и прекалено негативна обратна връзка, въпросът е: "Какво в тази обратна връзка е наистина валидно за мен и не съм забелязвал до сега?" 2) При радостна и прекалено позитивна обратна връзка, въпросът е: "Какво в тази обратна връзка НЕ е валидно за мен и реално е за някой друг?"
0 Comments
Leave a Reply. |
Архиви
July 2024
|