Следването на правила и процедури има смисъл стига да не се залита в абсурдни крайности.
Например, ако един търговец не си е изпълнявал редовно квотата от 50 обаждания на ден, но си е надхвърлил квотата за продажби на месеца, дали следва да бъде санкциониран за неспазване на правилото? Това правило съществува единствено, за да се улесни постигането на другия показател – месечните продажби. Мениджърите с бюрократично разстройство ще наложат санкции, защото не са спазени правилата. Това ще доведе до демотивация, объркване и вероятно до напускане. Има безброй други примери от други сфери – крайният желан резултат е постигнат, но не е спазено някакво вътрешно правило, чийто смисъл е единствено да подпомогне реализирането на същия краен резултат. Ако едни и същи вътрешни правила се нарушават или заобикалят, за да могат хората да си свършат работата, може би проблемът не е в нарушаващите правилата, а в създаващите ги.
0 Comments
Leave a Reply. |
Архиви
July 2024
|