![]() В една скорошна статия на McKinsey Quartely Сузи Кранстън и Скот Келър въвеждат нов термин (MQ - Meaning Quotient), който естествено надгражда познатите IQ и EQ и тяхната роля в бизнеса. От McKinsey изследват кои са факторите, които помагат на хората да са в "зоната", и систематично да достигат до върховни резултати. Кои са трамплините, които им помагат да надскочат себе си. Тези фактори най-общо попадат в три категории, към които се отнасят различни инструменти за развитие. Към първата категория (IQ) се отнасят когнивините умения и достъпът до знания и ресурси в организацията. Втората категория (EQ) показва наличието и нивото на емоционална интелигентност. А третата категория (MQ) разкрива ангажираността, мотивираността и съпричастието.
MQ измерва усещането за това - кое наистина има смисъл за човека, за неговия екип и за организацията. Нещо като външна проекция на вътрешното търсене за осъзнатост, смисленост и принос. Коучингът е инструмента, който дава възможност на тази проекция да стане реалност. И докато в изследването се посочва, че IQ и EQ са абсолютно необходими за създаване на среда за върхово представяне, то те съвсем не са достатъчни. С най-голямо значение за успеха е наличието на MQ. То превръща работата от "просто работа" в нещо, което пали хората, помага им да изразят своята същност и ги кара да се раздават до пределни сили. MQ катализира пълната ангажираност, себераздаване и приятна умора. Дава височина и дълбочина. Скорост и смисъл.
0 Comments
Leave a Reply. |
Архиви
July 2024
|