Подкаст епизод 584 с Калоян Куманов (Partner @ NIK)
01:20 - Кой е Калоян Куманов? 02:00 - Студените душове в кариерата? 07:50 - Какво е посланието на билборда "Ако жънеш различно, защо ториш еднакво?" 12:05 - Как се мотивират хората в екипите? 15:10 - Студените душове в кариерата? 24:30 - Защо много предприемачи се провалят? 38:43 - Любими книги и автори? --- 3-месечни програми за мениджъри (само вътрешни за една компания с групи до 12 мениджъра) - http://www.equinox-partners.bg/management-development-program.html Книга "Паркирай егото" - http://www.equinox-partners.bg/park-your-ego.html Книга "Студен душ за мениджъри" - http://www.equinox-partners.bg/cold-shower-for-managers-book.html В тренинг залите понякога задавам един риторичен въпрос на мениджърите:
"Случвало ли ви се е да обясните нещо на човек от екипа си и след това той да се връща и да ви пита поне още 5-6 пъти за същото нещо?" Въпросът е риторичен, защото знам предварително отговора. И защото освен положителния отговор следва и въртене на очите, което подсказва досадата на тези повторения. И всичко това се подразбира. Работата е там, че мозъкът ни непрекъснато търси начини да пести енергия. Това е чисто физиологично обусловено и разбираемо. Когато можем бързо и лесно да намерим определена информация, мозъкът ни преценява, че няма смисъл да хаби енергия да я запаметява, а е по-лесно да я търси в реално време. Този феномен се нарича "Google ефект" или "дигитална амнезия". Както подсказват и самите имена, дигиталната амнезия се опосредства от бързия достъп до информацията през Google. Ако хората в екипите са развили "Google ефекта" и питат непрекъснато мениджърите си за една и съща информация, следва въпроса: "На какво се дължи този "Google ефект" в екипите?". Това беше вторият риторичен въпрос в поста. Ще има още един. Естествено, тази амнезия се получава заради този, който предоставя информацията бързо и лесно. Google. Или самите мениджъри. Ако този ефект се погледне в обратната посока, това би означавало, че колкото повече усилие струва достигането до определена информация или отговор, толкова по-лесно и дългосрочно той ще бъде запомнен. Ето го и третия риторичен въпрос: "Какво следва да направите, за да не повтаряте една и съща информация на хората в екипа си по 5-6 пъти?" Говорим прекалено много за това как мениджърите да дават качествена обратна връзка на хората в екипите си, така че да постигат целите си. И не толкова много за това как да я получават.
В тренинг залите, много малък брой мениджъри са се замисляли за това как ефективно да получават обратна връзка, така че да подобрят собственото си развитите. Мениджърите получават два типа обратна връзка от хората в екипа си: 1) Поискана; 2) Непоискана; За да бъде наистина ефективна, поискана обратна връзка е необходимо да отговаря поне на няколко условия, които са под директния контрол на самите мениджъри: - Обратната връзка да бъде поискана по конкретна област на развитие. Например, как да се подобри делегирането, провеждането на индивидуалните и екипни срещи и т.н. - Обратната връзка да бъде искрено поискана - хората имат вътрешни детектори за това, дали обратната връзка се иска искрено или е проформа. Ако е проформа, в стил "вратата ми е винаги отворена за вас", но реално не се има в предвид - нищо няма да се получи; - да бъде поискана от хора, които реално имат сравнително чести и реални работни взаимоотношения, а не спорадични впечатления от общи срещи и коридорни наблюдения. При непоисканата обратна връзка, ключовото нещо е да се отдели шума от сигнала. Хората ще идват и дават непоискана обратна връзка на ръководителите си обичайно в два типа емоционално заредени моменти - когато са много гневни, или когато са много радостни. Когато нещата вървят нормално, непоисканата обратна връзка почти не съществува. Може би защото няма нужда от нея. Има два въпроса, които могат да помогнат да се различи шума от сигнала, когато се получава непоискана обратна връзка от прекалено гневни или прекалено радостни хора: 1) При гневна и прекалено негативна обратна връзка, въпросът е: "Какво в тази обратна връзка е наистина валидно за мен и не съм забелязвал до сега?" 2) При радостна и прекалено позитивна обратна връзка, въпросът е: "Какво в тази обратна връзка НЕ е валидно за мен и реално е за някой друг?" Подкаст епизод 583 с Иван Миланов (Distributor Manager @ Mars)
00:26 - Кой е Иван Миланов? 01:51 - Студените душове в кариерата? 06:05 - Как се променя личната продуктивност в условията на новото нормално? 14:20 - Могат ли алгоритмите да заменят човешкия контакт? 20:01 - От кои хора е важно да получаваме обратна връзка? 22:01 - По-лесно виждаме грешките у другите отколкото у себе си? 26:40 - Любими книги и автори? --- 3-месечни програми за мениджъри (само вътрешни за една компания с групи до 12 мениджъра) - http://www.equinox-partners.bg/management-development-program.html Книга "Паркирай егото" - http://www.equinox-partners.bg/park-your-ego.html Книга "Студен душ за мениджъри" - http://www.equinox-partners.bg/cold-shower-for-managers-book.html Подкаст епизод 582 с Ивелина Русева (HR Manager @ SIHN Bulgaria)
00:23 - Коя е Ивелина Русева? 02:15 - Студените душове в кариерата? 05:10 - Как се създава екип за милиони без милиони? 07:40 - Това, че човек стартира на дадена позиция не означава, че ще продължи само на нея в производството? 09:55 - Това, което даваш е това, което получаваш? 11:20 - Каква е ролята на търпението и толерантността при развитието на екипи? 15:20 - Не може да си майка за едни и мащеха за други? 15:33 - Как се реагира, когато някой злоупотреби с даденото доверие и направения компромис? 18:13 - Как се балансира между човешкото отношение и придържането към правилата? 21:05 - Принципи за ефективни срещи? --- 3-месечни програми за мениджъри (само вътрешни за една компания с групи до 12 мениджъра) - http://www.equinox-partners.bg/management-development-program.html Книга "Паркирай егото" - http://www.equinox-partners.bg/park-your-ego.html Книга "Студен душ за мениджъри" - http://www.equinox-partners.bg/cold-shower-for-managers-book.html Подкаст епизод 581 с Иван Иванов (Director Retail Banking @ Bulgarian American Credit Bank)8/8/2020 Подкаст епизод 581 с Иван Иванов (Director Retail Banking @ Bulgarian American Credit Bank)
00:21 - Кой е Иван Иванов? 00:57 - Студените душове в кариерата? 03:20 - Кой е основният актив на компаниите? 07:53 - Историята учи, че човек не се учи от историята 09:01 - Какво бих се посъветвал, ако сега стартирах кариерата си? 11:01 - На кои хора следва да обръщат най-много внимание мениджърите? 13:30 - Стриктен към процеса и гъвкав към резултата или обратното? 14:43 - Любими книги и автори? --- 3-месечни програми за мениджъри (само вътрешни за една компания с групи до 12 мениджъра) - http://www.equinox-partners.bg/management-development-program.html Книга "Паркирай егото" - http://www.equinox-partners.bg/park-your-ego.html Книга "Студен душ за мениджъри" - http://www.equinox-partners.bg/cold-shower-for-managers-book.html Подкаст епизод 580 с Ангел Игнатов
00:26 - Кой е Ангел Игнатов? 03:46 - Студените душове в кариерата? 13:01 - Може ли в един екип да се вземе най-доброто от двата свята - на малките компании и на корпорациите? 37:00 -Любими книги и автори? --- 3-месечни програми за мениджъри (само вътрешни за една компания с групи до 12 мениджъра) - http://www.equinox-partners.bg/management-development-program.html Книга "Паркирай егото" - http://www.equinox-partners.bg/park-your-ego.html Книга "Студен душ за мениджъри" - http://www.equinox-partners.bg/cold-shower-for-managers-book.html Подкаст епизод 579 с Кирил Петрунов
00:26 - Кой е Кирил Петрунов? 01:44 - Студените душове в кариерата? 03:05 - Коя е една от най-важните задачи на мениджърите? 05:35 - Липсата на опит, желание или нещо друго води до недобро представяне при мениджърите? 09:25 - Каква е ролята на редовния преглед на резултатите? 12:30 - Променливи ли са мотиваторите на хората във времето? 14:10 - Какво може да спъне изпълнението на даден проект? 16:40 - Какъв тип обратна връзка е важна в работата? 24:05 - Любими книги и автори? --- 3-месечни програми за мениджъри (само вътрешни за една компания с групи до 12 мениджъра) - http://www.equinox-partners.bg/management-development-program.html Книга "Паркирай егото" - http://www.equinox-partners.bg/park-your-ego.html Книга "Студен душ за мениджъри" - http://www.equinox-partners.bg/cold-shower-for-managers-book.html |
Архиви
July 2024
|